Yaz aylarında hava sıcaklıklarının mevsim normalleri üzerinde seyretnesi ve sıcaklıkla birlikte nem oranının artması sonucu sağlığımız olumsuz yönde etkilenmektedir.
Bu bağlamda;
Özellikle 4 yaşından küçük çoçuklar, gebeler, 65 yaş üzeri yaşlılar, kronik hastalığı olanlar, sürekli ilaç kullananlar, açık alanda çalışanlar daha dikkatli davranmalıdır.
Susuzluk hissi olmasa bile her gün en az 2-2,5 litre sıvı tüketilmelidir.
Dışarıda ve açıkta satılan yiyeceklerin tüketiminden kaçınılmalıdır.
Çabuk bozulan besinler (et, yumurta, süt vb.) açıkta bekletilmemelidir.
Besinlerin hazırlanması ve pişirilmesi aşamasında hijyen kurallarına uyulmalıdır.
10.00-16.00 saatlerinde mecbur kalınmadıkça dışarıya çıkılmamalıdır.
Bu konularda vatandaşlarımızın önem ve hassasiyet göstermeleri gerekmektedir.